Nodarbību apraksti

Audzēkņu veidoti apraksti un pārdomas par iepriekšējos gados  apmeklētajām nodarbībām.

Šogad mums kori māca dziedošā lakstīgalas balss īpašniece Rūta. Viņa katru došanos uz kori padara interesantāku un jaukāku, jo viņa ir īpaša ar saviem jokiem un savu labsirdību. Ja kādam bija vajadzīga palīdzība, viņa vienmēr to sniedza, un ja tev bija slikta diena, viņa mācēja to uzlabot. Dziesmas šogad bija ļoti jaukas un sirsnīgas, piemēram, „Mana dziesma” un „Dvēseles dziesma”. Kopumā koris šogad bija ļoti jauks un emocijas bija ļoti spilgtas un mīļas.

Paula

Pēcpusdienu nodarbībā, kura notiek pie Rūtas, var uztaisīt krelles jeb čunčulēt, kā arī, ja nevēlas krelles, var veidot rokassprādzītes, no diegiem sienot mezgliņus. Tādā veidā var izvēlēties, ko tad īsti tu gribi darīt. Šī bija arī iespēja daudzām meitenēm atcerēties tamborēšanas prasmi. Es domāju, ka šī ir lieliska iespēja cilvēkiem, kas neko tādu agrāk nav darījuši, iemācīties un uztaisīt kaut ko sev vai uzdāvināt kādam citam. Un labākais, ka tas būs gatavots no sirds!

Everita

Tā kā SVV šīs vasaras jaunās mājas bija Jūrkalnē, mēs cītīgi apguvām ne tikai Jūrkalnes vēsturi, bet arī senāk apdzīvoto etnisko grupu jeb suitu tradīcijas, paražas, ģērbšanās īpatnības un burdona dziedāšanas mākslu. Saulgriezēnus cītīgi apmācīja Alsungas Linda, kura divas dienas viesojās Jūrkalnē, un ziedoja savu laiku, un dalījās zināšanās ar SVV audzēkņiem.

Maija

Šogad politikas stundās tika izrunātas dažnedažādas lietas. Mēs pārrunājām aktuālāko Latvijā, tomēr visvairāk tika runāts par debatēm, taču runāšana vēl nav nekas salīdzinājumā ar pašām debašu izspēlēm. Nometnes beigās debates norisinājās starp grupām.

Keita

Šogad arī valodas stundās mēs komunicējām. Spēlējām dažādas spēles, izpaudāmies, radoši rakstot, kā arī pildījām žurnālistu cienīgus uzdevumus. Mūsu skolotāja Liene pagājušo gadu pavadīja Krasnojarskā, Sibīrijā, tāpēc dzirdējām daudzus pārdomām pilnus stāstus. Katra stunda pagāja citādākā gaisotnē, un mēs iemācījāmies ļoti daudz jauna.

Māra

Lienes stundā mēs mācījāmies par veselību un ārkārtas gadījumiem. Mēs pārrunājām visādus gadījumus iz dzīves un situācijas, kurās mums ir jāpalīdz cietušajam. Lienīte piekopj veselīgu dzīves veidu, tāpēc cenšas to ieviest arī mūsu ikdienā. Kad esam veikalā, no čipšu plaukta jāturas pa gabalu. Viņa ir ļoti mīļa, un viņas stundas sagādā daudz prieka un jaunas zināšanas.

Paula

Katru darba dienu pusotru stundu notika tautas dejas pie Unas. Daži uz tām devās, atkārtojot iepriekš iepazītos deju soļus, savukārt citi- ar izmisuma skatienu sejā. Manuprāt, tā ir fantastiska iespēja iemācīties kaut vai pāris tautas deju soļus arī tiem, kuri ar dejām ikdienā nesastopas vai pat izvairās no tām. Tautas deju mēģinājumi ir nogurdinoši, tomēr iznākums priecē ikvienu. Visi dejas soļus iemācās tik labi, ka tie pārtop lieliskā dejā!

Liene

Pie Aigas stundās mēs rakstījām vīlušos patērētāju vēstules, un Aiga mums mācīja, kā pareizi un pieklājīgi izteikt savas emocijas. Vēl mēs runājām par tēmām, kuras nav vēlams izmantot sarunās ar mazpazīstamu cilvēku, piemēram, reliģija, politiskie uzskati, ģimenes stāvoklis, u.c.  Vēl stundās mēs mācāmies komunicēt savā starpā ar dažādām metodēm. Katra stunda ir aizraujoša un interesanta, bet pats būtiskākais – noderīga ikdienas dzīvē.

Diāna

Teātris – nodarbība, kurā mēs lasījām „Dullo Dauku”, bet galu galā nonācām pie dullas lugas, kura tika pārveidota SVV stilā. Mēs visādi māžojāmies, domājām, lasījām, veidojām un secinājām, ka kamēr mēs atradām lugu, urrā! Mēs mācījāmies tekstus, veidojām režiju, vienkārši labi pavadījām laiku. Nodarbībām ejot, es sapratu, ka šajā nometnē ir ļoti talantīgi cilvēki – aktieri!

Ruta

Šogad, papildus citām pēcpusdienu nodarbībām audzinātājs Kārlis mācīja lustīgajiem SVV audzēkņiem sporta dejas. Mēs mācījāmies dažādu deju kustības: sākot no ča ča ča līdz hustle. Lai gan sākumā dejas apmeklēja tikai viens pāris, vēlāk viņiem pievienojās arī citi, kuri vēlējās apgūt latīņamerikāņu dejas soļus. Viesu dienas koncertā 8 pāri parādīja savas prasmes un Jūrkalnes pļavā uzbūra īstu dienvidu pludmales atmosfēru.

Kristiāns

Tuvcīņā joku nav. Katra nodarbība tiek uzsākta ar saucienu „Rei!” Tā mēs sasveicināmies un izrādām cieņu savam sensejam- Dižajam Ventim. Tuvcīņas nodarbībās mēs mācāmies dažādus aizsardzības paņēmienus: kā izvairīties no uzbrukuma ar nazi, ieroci, kā atvairīt sitienus. Apgūstam gan sitienus, gan efektīvus metienus, gan citus viltīgus paņēmienus, taču tas viss ir domāts, lai aizsargātos, jo Ventis māca dzīvot mierā. Daži audzēkņi gan mēdz apšaubīt Venta spējas un izaicina viņu uz mācību kauju, bet tās visas vienmēr beidzas ar Venta uzvaru…nu, gandrīz vienmēr.

Haralds

Šogad tekstilmākslas nodarbībās mēs apdrukājām šallītes, lakatiņus un citus auduma un apģērba gabalus. Māklsu veidojām ar dažādu koka gabalu, stikla, stikliņu un pat sīpolu nospiedumu palīdzību. Man ļoti patika šī nodarbība, jo esmu pacietīga un iznākums vienmēr ir interesants.

Anete

  • No pirmās līdz otrās nedēļas beigām notika Jūras kauss. Šo pasākumu rīkoja kursanti. Jūras kausā bija jāspēlē strītbols, kur audzēkņi tika sadalīti 8 komandās. Katrā komandā bija 2 meitenes un 2 zēni, kursanti arī piedalījās pašu rīkotajā pasākumā. Jūras kausa noteikumi bija šādi:
    • Spēle ilgst līdz 11 punktiem vai 15 min.
    • Ja iemet meitene, komanda iegūst 2 punktus.
    • Ja iemet zēns, komanda iegūst 1 punktu.
    • Par pārkāpumiem izpilda soda metienu.
    Galvenais Jūras kausa tiesnesis bija audzinātājs Kārlis. Sākumā bija plānotas 3 spēles dienā, taču daudzi protestēja un dienas grafiku paātrināja līdz 8 spēlēm dienā. Un jau pēc dažām dienām bija pusfināls un fināls. Starp komandām risinājās ļoti saspringta cīņa. Ar pavisam mazu punktu pārsvaru Jūras kausā uzvarēja komanda „Gvido un partneri”. Otro un trešo vietu attiecīgi ieguva komandas „Varbūt vinnēsim” un „Tirgojam sniegu”.

Marģers, Roberts

Sportoja ar mums māca atraktīvā Una. Sākumā viņa mums draudēja ar sportu, ko raksta ar lielo „S”. Pirmā sportošana jūras krastā prasīja savu un jau nākamajā dienā daudzi juta sportošanas sekas- sāpošus muskuļus. Taču tas ilgi neturpinājās un jau pavisam drīz sākās „bumbas mētāšana” jeb mēģinājums spēlēt volejbolu. Bet Una savu mērķi neatmeta un otrajā nedēļā jau atkal sākās sports vārda vistiešākajā nozīmē, kas lika pasvīst arī stiprajiem un pieredzējušajiem sportistiem.

Laura

Diemžēl šī nodarbība sākās tikai trešajā nedēļā. Kopā ar Mārtiņu mēs izveidojām trakas, bet tomēr iespaidīgas mākslas figūras. Pirmajā nodarbībā mēs Matīsu aptinām ar foliju, par ko meitenes bija sajūsmā, jo varēja tuvāk apčamdīt Matīsu. Rezultāts bija kaut kas ārpus šīs pasaules – spīdīga figūra zaļā pļavā. Citu reizi pludmalē taisījām zemes mākslu ar nosaukumu „atslēga”, bet trešajā reizē no dažādām skaņām veidojām skaņas ainavas. Šajās trīs nodarbībās mēs ne tikai uztaisījām ko unikālu, bet arī labi pavadījām laiku.

Ruta

Šogad stundas pie Lienes pagāja tautiski mitoloģiskā gaisotnē. Stundas notika gan telpās, gan pie dabas krūts. Iekštelpu nodarbībās analizējām tautasdziesmas, pētījām saules kalendāru un runājām par latviešu dievībām un to nozīmi seno latviešu dzīvē, pētījām vārdu izcelsmi un to pielietojumu reģionos. Paši domājām un minējām mīklas, rakstījām savas teikas un atkārtojām tautasdziesmas. Āra nodarbības bija vēl radošākas, kad, klausoties putnu dziesmās, vēja šalkās un Lienes daiļajā balsī, zīmējām savas versijas senajām baltu zīmēm.

Kopumā var droši teikt, ka šīs stundas bija ļoti produktīvas, ļaujot aizdomāties par lietām, par kurām ikdienā nedomājam –  kā darināti mūsu valodas vārdi, par ko vēsta visiem zināmās tautasdziesmas. Interesanti!

Haralds

Viena no labākajām pēcpusdienu nodarbībām ir teātris. Teātra laikā var gūt lielisku pieredzi teātra mākslā – improvizēt, trenēt dikciju, pārbaudīt savu vārdu krājumu  utt. Nodarbība sākas ar iesildīšanos, kad spēlējām spēles saistībā ar tēlošanu, runāšanu vai vienkāršu emociju izpaušanu. Teātri vada foršākā un interesantākā skolotāja – Ruta, kas arī pati aktīvi iesaistītās dažādās improvizācijas spēlēs. Teātris ir tiešām unikāla iespēja izpaust savas emocijas un par to nekautrēties, kā arī uzlabot savas aktiermākslas spējas un apgūt dažādus `skatuves knifus`.

Toms

Arī šogad sporta stundas pirmās divas nedēļas mums pasniedza Una. Tās bija ļoti jaukas un bieži vien arī smieklīgas. Pārsvarā spēlējām volejbolu laukumā netālu no Trikātas veikaliem.
2. nedēļas beigās pie mums atbrauca viesis – LV vieglatlētikas izlases treneris Edvīns Krūms. Viņš mums pasniedza divas sporta nodarbības, kurās vajadzēja patērēt krietni vairāk enerģijas un pēc tam bija manāms nogurums. Tajās ne tikai sportojām, bet arī uzzinājām daudz ko jaunu.
3. nedēļā sporta nodarbības mums pasniedza Liene Meinharde. Lienes sporta nodarbībās spēlējām vairāk rotaļas.

Noslēpumainais saulgriezēns

Kalšanas nodarbības notika tikai 2. nedēļā.  Kalēju sauc Krisš Dobrovskis. Pirmā stunda pie viņa bija neliels ieskats kalēja darbā. Kalēja darbnīcu sauc par smēdi, krāsni kurā karsē metālu sauc par ēzi un citas specifiskas lietas. Krisš pirmās nodarbības laikā demonstrēja kā izgatavot naglu un sēņu nazīti. Kad tas bija parādīts viņš ļāva mums mēģināt kalt dzelzs stieņus un pārvērst tos visādās rotaslietiņās vai vienkārši naglā. Nākošā nodarbībā Krisš lielākai daļai palīdzēja izkalt mazus, parocīgus sēņu nazīšus. Dažas meitenes gatavoja gliemeža mājas formā rotaslietiņu, kuru vēlāk pakāra sev kaklā. Trešās nodarbības sākumā kalējs rādīja kā iekurina ēzi, bet ceturtā viņš parādīja kā to izdarīt ātrāk. Mēs turpinājām taisīt visādus darbus. Daži sanāca, daži saplīsa, bet lielākā daļa darbu aizceļos pa visu Latviju līdz saulgreizēnu mājām. Krišs ļāva mums izpausties un atbalstīja mūs visās mūsu iecerēs, pielaboja, ja mums nesanāk un veiksmīgi ievēroja, lai katrs tiek pie kalsnas.

Matīss

Komunikācijas stundas mums pasniedz Aiga. Viņa ir ļoti jauks un saprotošs cilvēks, vienmēr uzklausīs un palīdzēs.

Stundās mēs ar Aigu mācāmies pareizi komunicēt ar svešiem un arī tuviem cilvēkiem, jo ne vienmēr mēs zinām kā kurā situācijā rīkoties. Aiga mums to cenšas iemācīt, un mēs ne tikai komunicējam ar viņu, bet mēģinām to darīt arī savā starpā iedomājoties kādu noteiktu situāciju, spēlējam dažreiz arī spēles. Vēl mēs iemācāmies kādus žestus labāk lietot konkrētās situācijās arī runājām par stāju, kādai tai ir jābūt.

Manuprāt mēs lielos vilcienos to visu jau zinājām, bet tagad zinām visu vēl sīkāk un labāk. Dzīvē tas tiešām noderēs, jo komunicēt ar cilvēkiem mums visiem nākas katru dienu un, lai mēs mācētu labi saprasties ar citiem ir jāzin ko teikt un kā uzvesties. Pateicoties Aigai tagad mēs to zināsim. Man ļoti patika šīs stundas, kaut arī bija grūti, jo gribējās gulēt, es tāpat ar smaidu gāju uz stundām pie Aigas, jo man tiešām bija interesanti klausīties viņā . Manuprāt visi bija tajā ieinteresēti jo aktīvi stundās darbojās. Liels paldies Aigai par šīm stundām.

Kristela

Skatos uz skolotāju Māru un brīnos – kā viņa spēj paciest šo ‘vokālisko bezsakaru’ un sarunas starp zēniem? Apbrīnojami – es viņas vietā, visticamāk, vairs te neatrastos. Bet meiteņu skanējums – gods godam. Kurš gan būtu domājis, ka no, visticamāk, nemuzikāla meiteņu bara varēs izspiest skanīgu trīsbalsīgu četrrindi?

Toms

Politikā pie Mārtiņa mēs mācījāmies par ekonomiku un politisko situāciju valstī.  Tā mums katram bija iespēja uzzināt ko vairāk par šiem jautājumiem. Man pašam visvairāk šķita runāt par ekonomiku.
Mārtiņš neskaidros jautājumus prot izstāstīt plaši, minot visus sīkumus. Pat, ja pavaicā visīsāko jautājumu, viņš sniegs garu un detalizētu stāstījumu. Viņa stundas ir ļoti interesantas.

Ronalds

Mēs pie Raita ejam diezgan daudzi cilvēki. Mēs tur lokām daudz dažādus dzīvnieciņus, mašīnas, kuģus utt. Daži no mums taisīja paši ar savām rokām ,bet daudziem Raitis izkopē ja šabloniņu. Šī  Raita nodarbība ir ļoti interesanta, tomēr audzēkņi mēdz arī paslinkot. Daudzas reizes Raitis mums stāsta par dažādām citām tēmām. Visinteresantākā tēma ir bijusi jūtu ķīmija. Mums bija uzdots mājas darbs -apmīļot 10 cilvēkus, un tā visiem padevās ļoti labi.

Ineta

Pozitīva atmosfēra un krāsainas dzijas! Šīs nodarbības lieliski uzlaboja garastāvokli, īpaši, iedvesmoja Kristiāna dziedāšana. Vārējām aust lakatus un somas un beigās gandarījums par paveikto darbu bija milzīgs. Krāsainie lakati un krāsu variācijas, dažāda resnuma dzijas un diegi, jauki cilvēki un viss kopumā zem nosaukuma – aušana, padarīja dienu interesantāku. Liels paldies mūsu guru – Rasai!

Diāna

Šogad SVV mācītājs bija Gunārs Lazdiņš no Indianapolis. Katrā viņa stundā valdīja vārdos neaprakstāma gaisotne, to varēja tikai sajust (kas pavisam noteikti ir iemesls, lai pievienotos audzēkņu rindām arī nākamajā gadā). Reliģijas stundās visbiežāk apspriedām praktiskas lietas, piemēram, saskarsmi ar cilvēkiem, kā arī garīgas vērtības. Visu nometnes laiku Gunārs bija kā tuvs ģimenes loceklis, uzmundrinot kad skumji un sniedzot padomu kad nepieciešams. Ar mācītāja nerimstošo smaidu, aizrautīgo optimismu un labsirdīgo humoru varētu apsildīt visu Trikātu.

Madara

SVV tautas dejās no mums neprasa perfektu līdzināšanos vai pēdu stiepšanu – te no tautas dejām mēs gūstam lielu gandarījuma un prieka sajūtu. Šogad īpašo saikni ar mūsu senčiem caur deju izjūtam meiteņu dejā, kur attēlots senlatviešu precību dejas rituāls. Mēģinājumi notika aktu zālē, bet pašā koncertā dejojām uz fantastiskās un plašās Trikātas estrādes.
Dejojot mēs atdevām daudz enerģijas, bet mēs to atguvām atpakaļ vairākkārt caur mūziku, kustību un kopības sajūtu, ko rada dejošana. Pats galvenais ir sajust tev blakus esošā smaidu un izbaudīt to maģisko sajūtu sevī, kāda rodas dejojot tautas dejas.

Māra

Šogad pirmo reizi SVV bija stunda “Dabas zinības”, tās ir bijušas pārsteigumu pilnas. Ar vulkānu izvirdumiem varēja sastapties pat sporta laukumā! Varēja uzzināt daudz jaunas un interesantus faktus par globālo sasilšanu, ekotūrismu u.c. Šajā stundā varēja iegūt daudzus patīkamus un jautrus brīžus. Raitis un Annija vienmēr prata mūs pārsteigt ar kādu aizraujošu tematu. Stundu mīnusi bija tas, ka skolotāji varēja pastāstīt ļoti virspusēji, bet ko darīt, ja bija tikai 3 nedēļas un vēl tik daudz citi darbi jāpagūst! Lai vai kā – ķīmija un fizika tagad mums rādās pavisam citās krāsās.

Liene L.

Tautas dejās mēs vienojamies vienā dejā un, ja paveicas, tad pat lecam vienā ritmā. Una māk mūs pareizi ietrenēt, dejas pārveidot un pielāgot mums. Una ir skolotāja ar augstām prasībām, tādām, no kurām pēc tam sāp kājas. Bet beigu beigās tautas dejas ir debešķīgas, jo mēs izkustamies pēc stundām un palecamies tuvāk pie debesīm.

Māra

Keramika ir māksla, kurā izmantojot mālus, cilvēks izpauž savas emocijas un mākslinieciskās tieksmes. Saslapinot rokas, var just kā māls slīd un saspiežas starp pirkstiem. Var izveidot jebkuru objektu, kurš ienāk prātā, tikai jāļauj fantāzijai darboties. Visjautrākais bija veidot svilpītes! Parasti visiem nesanāca, un tad Raitis ar savām maģiskajām rokām izlaboja un uztaisīja ideālu svilpavnieki.

Diāna

Tu zini, kas ir koris? Koris ir tāda padarīšana, kad cilvēki sanāk kopā, dzied, mācās dziedāt un gatavo vecākiem pārsteigumu. Šeit mēs to tiešām sajutām un paguvām izdarīt 2 nedēļu laikā! Es esmu absolūtā sajūsmā par mūsu paveikto darbu! Skolotāja Māra mūs nedaudz izdresēja, bet kopumā tas bija pat vajadzīgs, un es ceru, ka visiem bija tikpat liels prieks dziedāt Bumburjāni, kā man!

Diāna

Vēstures stundās skolotāja Silva mums māca par Latvijas vēsturi diezgan radošā veidā. Mēs veidojam plakātus, prezentācijas un etīdes par Latvijas un Engures pagātnes ainām. Papildus tam skolotāja Silva mums pastāsta par manierēm un uzvedību sabiedrībā. Vēstures stundās mēs iemācamies dzīvē nepieciešamos sīkumus, kas, iespējams, mums noderēs turpmākajā dzīvē.

Māra

Mēs visi esam redzējuši, kā norisinās tiesas sēde, skatoties filmas, vai dzirdējuši nostāstus par tām. Šogad politikas stundās mēs varējām to piedzīvot pa īstam. Skolotājs Mārtiņš, pats būdams lielisks speciālists šajā jomā, mācīja mums politikas, tiesību un debašu pamatus. Izspēlējām dažādas situācijas, piemēram, debates par Latgali kā neatkarīgu valsti, likuma pieņemšanu.

Signe, Linda

Pirmajā nedēļā bija iespēja kopā ar Māru pilnveidot sevi radoši un etnogrāfiski, gan kopējot reljefus no apkārtējās dabas, gan dabas reljefos atveidojot ko etnogrāfisku – no plūmju grafiti līdz pat kājām gaisā esošai niedru pļavai pie ieejas skolā. Pie Māras vienīgā robeža bija tava iztēle!

Dora

Jau ceturto gadu komunikāciju māca Aiga. Komunikācija dod iespēju iemācīties veidot attiecības ar citiem dažādās dzīves situācijās. Šogad 3. grupa diskutēja un runāja kā sagatavoties darba intervijai. Mēs apspriedām labās un sliktās īpašības, ko teikt, ko labāk paturēt pie sevis. Iejutāmies darba devēju un ņēmēju lomās, izspēlējot darba intervijas, uzdodot jautājumus un atbildot uz tiem. Citas grupas mācījās tikt galā ar neērtām dzīves situācijām un veidot sarunas.

Inga un Signe

Sporta aktivitātes šogad sita augstu vilni, pateicoties superīgajai sporta skolotājai Unai, kas mācīja arī tautas dejas un daudz smaidīja :D Sportā mēs spēlējām volejbolu un futbolu. Kad laiks bija saulains, gājām uz jūru. Sporta diena bija silta un visi ļoti aktīvi spēlēja spēles par spīti lielajam karstumam. Protams, bija iespēja brīvprātīgi skriet ik rītus, bet skrējēju skaits pakāpeniski samazinājās, nometnei ejot uz beigām.

Līza

Literatūras stundas mums pasniedza Mag. Art. Kristaps. Ar visdažādākajām metodēm, piemēram, skaņdarbiem, objektu aptaustīšanu un aprakstīšanu vai ar pastaigu pa brīvo dabu viņš centās mūs rosināt uz pārdomām un palīdzēt mums sasniegt to, kas tekstu sacerēšanai ir pats būtiskākais. Atslābināties, uzņemt inspirāciju un ļaut tai tik pat brīvi izplūst uz papīra.

Alise O.

Katru darba dienu radošie SVV skolēni devās pie Aivas radīt mākslu. Šeit saulgriezēni varēja izbaudīt abstrakto mākslu, iemēģināt pīnīšu pīšanu (ko slavē kā meitenes, tā arī puiši), ainavu glezniecību utt. Aivas iecienītākā vieta glezniecībai bija Engures osta, kuras kuģu masti un molu krasti tika attēloti daudzos mūsu jauniešu mākslas darbos. Zīmējot pie Aivas, ikkatrs varēja izjust patiesi patīkamu mieru sev apkārt.

Maija

Teātra nodarbības mums pasniedza Rīgas Improvizācijas Teātra vadītājs Raimonds Ruzenieks. Viņš ar dažādu interesantu vingrinājumu palīdzību nostiprināja mūsu prasmi improvizēt – vienu dienu mēs vārdu pa vārdam veidojām stāstu, otru – sinhroni runājām. Viesu dienā pavisam patstāvīgi savas improvizācijas prasmes demonstrējām viesiem. Pēdējās nedēļas beigās mēs jau pārzinājām vingrinājumus un varējām kāpināt to tempu un ceturtdienas vakarā parādījām savu darbu rezultātu visiem saulgriezēniem.

Georgs

Šogad, lai saulgriezēniem sniegtu plašāku ieskatu reliģiskajā pasaulē, nometnē viesojās četri mācītāji – Ilmārs Tolstovs, Kārlis Zols, Mārtiņš Martinsons un Juris Rubenis. Ilmārs uzticēja SVV savu dzīvesstāstu – kā viņš kļuva par katoļu priesteri un lika aizdomāties katram par to, kas viņu uz to pamudināja. Mācītājs Kārlis, kuru mēs pazīstam jau ilgāku laiku, pie mums pavadīja tikai vienu dienu, bet pat šajā īsajā laikā spēja mums daudz dot. Ar mācītāju Mārtiņu 3. grupa pavadīja visu otrās nedēļas trešdienu, gatavojot svecīšu vakaru, bet otrdienā viņš sarunājās ar audzēkņiem par to, kas ir reliģija un salīdzināja to ar brillēm, ko katrs uzliek uz acīm. Juris Rubenis, savukārt, stāstīja par klusumu, tā nozīmi cilvēka dzīvē, lai būtu līdzsvarā un harmonijā ar sevi.

Kristīne un Katrīna

Šogad kaut kas pilnīgi jauns un neierasts. Tuvcīņu pasniedza mūsu audzinātājs Ventis, un tajā ieguvām pilnīgi jaunas zināšanas par pašaizsardzības disciplīnu, attieksmi pret cīņas mākslu, kā arī prāta spēku kā ieroci pret pretinieku. Apguvām pamata pašaizsardzības metodes, ienaidnieka bloķēšanu un ne tikai – iemācījāmies atvairīt arī uzbrukumus ar ieročiem (nazi, pistoli, steku). Izmantojām arī boksa maisu un trennējām savu fizisko izturību. Jautri pavadot laiku, audzēkņi nemanot apguva dzīvei ļoti nepieciešamās prasmes.

Elīza un Elīna

Valodas mācības stundās mūs skolo Liene Salmiņa. Katra stunda ir ļoti atšķirīga, vienā mēs spēlējam spēles, otrā jau cītīgi domājam – rakstām un lasām. Dodamies apgūt zināšanas arī brīvā dabā – zālājā pretī skolai, kā arī pie šalcošās jūras. Stundas Lienes vadībā ir ļoti jaukas. Mēs varam daudz apgūt ne tikai par pašu valodu, bet arī par folkloru, ticējumiem, mīklām, paražām un rotaļām. Spēles spēlējam un mīklas ne tikai minam, bet arī sastādām un izdomājam paši. To parasti darām grupās un tas ir lieliski – sadarboties un runāt ar citiem. Varbūt tieši tas stundām piešķir jautrību un prieku! Liels paldies Lieņukam par brīnišķīgajām stundām!

Keita

Dabas nospiedumi pie Gitas bija tīri interesanti. Vispirms bija jāņem etiķī izmērcētas, uz  pusēm pārlocītas A4 lapas, tad katrs izvēlējās kādus vien augus vēlas. Augus izmērcējām etiķī. Uzikām uz lapas, ielocījām jeb aizlocījām ciet lapu. Tad nerados nospiedumus lapā sākām rullēt un dauzīt, kamēr izdalīja krāsu. Tad likām «sendvičā» jeb sasējām, lai neizkustas no vietas. Eksperimentējām arī uz sausas lapas. Pēc stundas tikai atlika cerēt, ka visi augi nokrāsoja papīru vai atstāja vismaz kaut kādu nospiedumu.
Bija forši.

/Aleta/

Kaligrāfijā mēs apguvām dažādus rakstus. Daži bija ļoti grūti apgūstami, bet citi tieši pretēji ir ļoti viegli. Neiztrūkstoša nodarbības daļa bija smiekli. Smējāmies mēs ļoti daudz un par visdažādākajām tēmām. Grupā mēs bijām 6. Mēs arī ar akvareļu krāsām veidojām pamatu rakstam, pēc tam uz tā pamata mēs rakstījām savus iniciāļus vai jebko, kas pašam tīk. Darbi galu galā sanāca ļoti skaisti un interesanti, tā ka prieks gan pašam, gan skolotājai.

Rotu nodarbību mums pasniedza Laura mazajā mājturības mājiņā. Pašas Lauras vārdiem – šis viss ir eksperiments! Taču ļoti skaists eksperiments – rotas tiek veidotas speciālās formiņās no sakaltētiem (vai arī tikko noplūktiem) dabas materiāliem, kuriem virsū lej epoksīda sveķus. Darbs ir viegls, bet jābūt uzmanīgam – jāvelk cimdi, nedrīkst sevi apliet un arī saelpoties. Rotas sanāk ļoti dažādas, bet visas ir pasakainas un domājams tiks valkātas vēl ilgi.

Comments are closed.