Nodarbību apraksti

Audzēkņu veidoti apraksti un pārdomas par iepriekšējos gados  apmeklētajām nodarbībām.

Rotu izgatavošana pie Raita

Raitis katru gadu mums māca izgatavot kaut ko savādāku. Šogad tās bija rotas veidotas no dažādu veidu materiāliem- misiņa un vara. Rotu izgatavošanu no metāla Raitis šogad izmēģināja pirmo reizi, tāpēc bija
ļoti interesanti kopā mācīties un nokļūt pie sevis izdomātā aksesuāra un tā dizaina.
Katram bija iespēja izvēlēties materiālu un ko izgatavot. Populārākās izvēles bija gredzeni un rokassprādzes ar dažnedažādākajiem rakstiem, taču tika darināts arī svečturis, saktas un kaklarotas. Rotu tapšanas procesā vispirms ir jāizvēlas viens no metāla gabaliem, jāizklapē līdz sasniedz vēlamo biezumu, tad jāuzkarsē un jāizvēlas dizains. Beigu beigās jāizveido vajadzīgā forma, jāslīpē un rota gatava. Šī nodarbība mums ļāva pašiem izveidot rotas, kuras varētu nēsāt ikdienā un tas ļaus nēsātājam tik viegli neaizmirst SVV.
Ieva Ž

Krēslu restaurācija pie Agneses

Restaurācijas nodarbībā mums bija iespēja atjaunot līdzi paņemtos vai nodarbību vadītājas atjaunošanai piedāvātos koka krēslus un taburetes. Mēs iemācījāmies tos apstrādāt ar slīppapīru un slīpmašīnu, un dot tiem vel vienu dzīvi, vai pat jaunu sēdenes apšuvumu. Krēsli bija dažādi, tāpēc arī to apstrādes veidi atšķīrās. Krēsli bija dažādu laikaposmu. Krēsli no pagājušā gadsimta vidus visbiežāk tika krāsoti, taču mans senais krēsls- apstrādāts ar beici. Bija divi krēsli kas izcēlās ar savu vecumu, viens bija aptuveni 50 gadus vecs, taču mans- apmēram 100 gadus vecs. Krēslu atjaunošanas process nav vienkāršs, jo ietver krēsla izjaukšanu, pārlīmēšanu, vecā krāsojuma un/vai lakas noslīpēšanu, gruntskrāsas uzklāšanu un visbeidzot- vēlamās krāsas iejaukšanu. Mums bija iespēja uzjaukt savu krāsu, par pamatu ņemot bāzes krāsu un to pakāpeniski papildinot ar krāsu pigmentiem. Krēsls ir gatavs lietošanai tikai pēc tā apstrādes ar laku. Krāsu un laku kārtu skaits ir atkarīgs no koksnes un mēbeles stāvokļa.
/Rūdolfs un Agnese P./

Šūšana pie Unas un Ievas

Šūšana ar Una un Ievu bija ļoti jauka nodarbība. Daži no mums taisīja cepures, un daži taisīja citas mantas kā maisiņi vai somas. Daži zināja kā šūt labi, bet dažiem negāja tik labi. Šūšana ir daudz grūtāka nekā Tu domā.
/Kristofs S./

Spēļu izgatavošana pie Ģirta

Šo pēcpusdienu nodarbību laikā mēs grupās pa divi vai trīs taisījām koka spēles. Nodarbību laikā iemācījāmies gan kā strādāt ar kokmateriāliem, gan kā darboties ar dažādiem neredzētiem instrumentiem. Kokapstrāde bija ļoti aizraujoša, jo skolotājs Ģirts deva lielu izvēles brīvību audzēkņiem. Bija iespēja
izdomāt dažādus radošus risinājumus, lai spēle būt aizraujoša un praktiska. Šīs spēles vēlāk uzdāvinājām skolai kā pateicību šeit apmesties divas nedēļas.
/Kate O./

Rotu izgatavošana pie Lauras

Pašā sākumā šaubījos vai man patiks, bet tomēr patīk. Laura dod mums iespēju izpausties, kā arī palīdz noformulēt domas. Mēs varam darboties gan ar polimēra mālu, gan ar ādas gabaliņiem un atgriezumiem. Veidojam dažādas rotaslietas un citas lietas.. Laura dod arī savas idejas un iesaka pēc pieredzes. Ļoti
interesanta nodarbība.
/Ketija R./

Dizains pie Gitas

Šajās pēcpusdienu nodarbībās mēs ļoti mierīgā un klusā atmosfērā mēģinām izdomāt trakus tērpus no zariem, lapām un citiem dabas materiāliem, ko mēs vilksim uz modes skati. Idejas ir patiesi trakas – lieli kroņi, samuraju cepures un daudz kas cits. Gita ir ļoti atsaucīga un izpalīdzīga un vienmēr iesaka vieglākus un izskatīgākus realizācijas variantus.
/Maksims J./

Adīšana pie Ineses

Šogad SVV saimei pievienojās māksliniece Inese Liepiņa. Diemžēl kopā pavadījām tikai trīs dienas, bet šajās dienās mēs daudz ko jaunu iemācījāmies- adīt, maģiskos mezgliņus un to, ka nevajag baidīties kombinēt krāsas. Piemēram, ka katra krāsa blakus kādai citai izskatās citādāk- zaļā ne vienmēr ir zaļa, un pelēkā ne vienmēr ir pelēka. Šajā pēcpusdienas stundā pārsteidzoši bija tas, ka piedalījās ne tikai meitenes, bet arī puiši. Viņi nemaz nebaidījās pamēģināt un iemācīties ko pavisam jaunu. Ar laiku viņi bija tik labi ietrenējušies, ka varēja paralēli apspriest kvantu fiziku un palīdzēt viens otram. Pavadot laiku kopā, jaukā atmosfērā mēs uzadījām maučus, šalles un čūskiņas. Katrs no mūsu adījumiem izvērtās kā maziņš mākslas darbs, jo adot kombinējām divas krāsas kopā un ja bija vēlme varēja pakāpeniski nomainīt uz citiem toņiem. Arī audzinātās Kārlis pievienojās mums uz šīm nodarbībām un iemācījās adīt, kā arī apsolījās
uzadīt nākamajam gadam SVV krekliņus. Turklāt iemācījās vienu svarīgu mācību- cik grūti tomēr ir adīt. Pati māksliniece arī saskārās ar pārsteigumu- izrādās, ka Ilze ir bijusi viņas audzinātāja Garezera nometnē.
/Terēze M./

Politika pie Mārtiņa

Ja raksturotu Mārtiņu, tad patiesi var pievienot tādas īpašības kā gudrums, sirdsgudrība, apzinīgums un arī šīs īpašības ir jūtamas katrā politikas stundā. Stundas ir daudzveidīgas, un katru reizi tās ir piepildītas ar jaunām tēmām. Kā arī pie mums atbrauca Limbažu deputāts Rūdolfs Pelēkais, kas sniedza mums visiem iedvesmu ar savu runu turpināt un darīt. Šogad mēs veidojām SVV prezidenta vēlēšanas un jāsaka godīgi, spriedze un konkurence ir lielāka nekā tika iecerēts. Taču par kandidātiem tika izvirzīti tikai trīs atbilstošākie jaunieši. Un jāsaka, pirmsvēlēšanu debatēs gāja karsti. Izskanēja vēl daudz nedzirdētu jautājumu un iepriekš neizskanējušu vārdu. Lai parādītu to, kas patiesībā slēpās aiz jaunā prezidenta ādas, tika aiz viņiem fonā parādīts kāds nezināms fakts. Vienam no topošajiem prezidentiem – veģetārietiem Rikardo, kamēr viņš izteica savu pieteikumu kandidatūrai, fonā parādīja šokējošu bildi! Ar viņa gultā gulošu gaļu!
/Marta Vei./

Komunikācija pie Aigas

Stundās pie Aigas mēs izprotam, kā pareizi komunicēt un saprast cilvēkus, kā tie uzvedās un reaģē dažādās situācijās. Ar Aigu mēs vienkāršā, brīvā atmosfērā diskutējam par dažādām problēmām, kas mūsdienās traucē komunicēt. Stundas patiet ātri un ļoti aizraujoši.
/Maksims J./

Prezentācijas pie Madaras

Nodarbībās pie Madaras mēs mācījāmies kā uzstāties publikas priekša, un kā novadīt veiksmīgu prezentāciju, par lietām ko nevajadzētu darīt, kad tu uzstājies, un kā noturēt publikas uzmanību. Šī, manuprāt, ir ļoti noderīga stunda, kurā var daudz ko iemācīties.
Ne tikai noderīga skolā, bet arī dzīvē.
/Rikardo Z./

Koris pie Rūtas

Esot korī pie Rūtas, nekad neaiziesi no telpas kaut reizi nepasmaidījis. Mēs izdziedājām dažādas latviešu tautas dziesmas, kā jau tas pienāktos slaidajām liepām un staltajiem ozolu stāviem. Protams, dziesmas, mēģinot atcerēties, no galvas un nedziedot no lapas, ne tikai mums nojūk vārdi. Bet, kā Rūta saka: “Tā bija speciāla kļūdiņa, tas, lai jūs pārbaudītu!” Taču, kad pienāk puišu dziedāšanas partija, ir klusuma brīži, līdz Emīls pasaka pareizos vārdus un Rūta aiz priekiem no svārku kabatas gluži no zila gaisa izvelk kaudzīti ar naudiņām – tikumiņiem. Un tos iedod Emīlam. Protams, Emīlam smaids līdz ausīm un naudu dziļi ieliek savā kabatā jau domājot tālāk, ko ar to darīs.
/Marta Vei./

Tautas dejas pie Ievas un Lauras

Pirmo nometnes nedēļu mums tautas dejas mācīja skolotāja Ieva. Viņa bija izvēlējusies divas dejas, kuras apgūt divu nedēļu garumā un noslēguma koncertā nodejotu saviem tuviniekiem – Ačkupu un Krustmātes krakovjaku. Pirms mūzikas uzlikšanas Ieva visiem lēnām un rūpīgi iemācīja dejas pamatsoļus. Kad tas bija izdarīts, mēs ķērāmies klāt pie īstās dejošanas, kas brīnumainā kārtā gāja ļoti ātri un visiem bija prieks. Ieva sacīja, ka ceturtdiena viņai izvērtās kā šogad nenotikušie Deju svētki, jo mēs nodejojām abas dejas bez lieliem misēkļiem. Pirmās nedēļas nogalē Ieva ar dēliem Valteru un Krišjāni nometni pameta un deju nodarbību vadīšanu pārņēma skolotāja Laura, kura mums iemācīja vēl vienu deju. Kopā ar Lauru kārtīgi gatavojāmies noslēguma koncertam.
/Ieva Ž./

Citas nodarbības no iepriekšējiem gadiem

Kaligrāfijā mēs apguvām dažādus rakstus. Daži bija ļoti grūti apgūstami, bet citi tieši pretēji ir ļoti viegli. Neiztrūkstoša nodarbības daļa bija smiekli. Smējāmies mēs ļoti daudz un par visdažādākajām tēmām. Grupā mēs bijām 6. Mēs arī ar akvareļu krāsām veidojām pamatu rakstam, pēc tam uz tā pamata mēs rakstījām savus iniciāļus vai jebko, kas pašam tīk. Darbi galu galā sanāca ļoti skaisti un interesanti, tā ka prieks gan pašam, gan skolotājai.

Rotu nodarbību mums pasniedza Laura mazajā mājturības mājiņā. Pašas Lauras vārdiem – šis viss ir eksperiments! Taču ļoti skaists eksperiments – rotas tiek veidotas speciālās formiņās no sakaltētiem (vai arī tikko noplūktiem) dabas materiāliem, kuriem virsū lej epoksīda sveķus. Darbs ir viegls, bet jābūt uzmanīgam – jāvelk cimdi, nedrīkst sevi apliet un arī saelpoties. Rotas sanāk ļoti dažādas, bet visas ir pasakainas un domājams tiks valkātas vēl ilgi.

Dabas nospiedumi pie Gitas bija tīri interesanti. Vispirms bija jāņem etiķī izmērcētas, uz  pusēm pārlocītas A4 lapas, tad katrs izvēlējās kādus vien augus vēlas. Augus izmērcējām etiķī. Uzikām uz lapas, ielocījām jeb aizlocījām ciet lapu. Tad nerados nospiedumus lapā sākām rullēt un dauzīt, kamēr izdalīja krāsu. Tad likām «sendvičā» jeb sasējām, lai neizkustas no vietas. Eksperimentējām arī uz sausas lapas. Pēc stundas tikai atlika cerēt, ka visi augi nokrāsoja papīru vai atstāja vismaz kaut kādu nospiedumu.
Bija forši.

/Aleta/


Pēcpusdienu nodarbībā, kura notiek pie Rūtas, var uztaisīt krelles jeb čunčulēt, kā arī, ja nevēlas krelles, var veidot rokassprādzītes, no diegiem sienot mezgliņus. Tādā veidā var izvēlēties, ko tad īsti tu gribi darīt. Šī bija arī iespēja daudzām meitenēm atcerēties tamborēšanas prasmi. Es domāju, ka šī ir lieliska iespēja cilvēkiem, kas neko tādu agrāk nav darījuši, iemācīties un uztaisīt kaut ko sev vai uzdāvināt kādam citam. Un labākais, ka tas būs gatavots no sirds!

Everita

Tā kā SVV šīs vasaras jaunās mājas bija Jūrkalnē, mēs cītīgi apguvām ne tikai Jūrkalnes vēsturi, bet arī senāk apdzīvoto etnisko grupu jeb suitu tradīcijas, paražas, ģērbšanās īpatnības un burdona dziedāšanas mākslu. Saulgriezēnus cītīgi apmācīja Alsungas Linda, kura divas dienas viesojās Jūrkalnē, un ziedoja savu laiku, un dalījās zināšanās ar SVV audzēkņiem.

Maija


Šogad arī valodas stundās mēs komunicējām. Spēlējām dažādas spēles, izpaudāmies, radoši rakstot, kā arī pildījām žurnālistu cienīgus uzdevumus. Mūsu skolotāja Liene pagājušo gadu pavadīja Krasnojarskā, Sibīrijā, tāpēc dzirdējām daudzus pārdomām pilnus stāstus. Katra stunda pagāja citādākā gaisotnē, un mēs iemācījāmies ļoti daudz jauna.

Māra

Lienes stundā mēs mācījāmies par veselību un ārkārtas gadījumiem. Mēs pārrunājām visādus gadījumus iz dzīves un situācijas, kurās mums ir jāpalīdz cietušajam. Lienīte piekopj veselīgu dzīves veidu, tāpēc cenšas to ieviest arī mūsu ikdienā. Kad esam veikalā, no čipšu plaukta jāturas pa gabalu. Viņa ir ļoti mīļa, un viņas stundas sagādā daudz prieka un jaunas zināšanas.

Paula

Katru darba dienu pusotru stundu notika tautas dejas pie Unas. Daži uz tām devās, atkārtojot iepriekš iepazītos deju soļus, savukārt citi- ar izmisuma skatienu sejā. Manuprāt, tā ir fantastiska iespēja iemācīties kaut vai pāris tautas deju soļus arī tiem, kuri ar dejām ikdienā nesastopas vai pat izvairās no tām. Tautas deju mēģinājumi ir nogurdinoši, tomēr iznākums priecē ikvienu. Visi dejas soļus iemācās tik labi, ka tie pārtop lieliskā dejā!

Liene


Teātris – nodarbība, kurā mēs lasījām „Dullo Dauku”, bet galu galā nonācām pie dullas lugas, kura tika pārveidota SVV stilā. Mēs visādi māžojāmies, domājām, lasījām, veidojām un secinājām, ka kamēr mēs atradām lugu, urrā! Mēs mācījāmies tekstus, veidojām režiju, vienkārši labi pavadījām laiku. Nodarbībām ejot, es sapratu, ka šajā nometnē ir ļoti talantīgi cilvēki – aktieri!

Ruta

Šogad, papildus citām pēcpusdienu nodarbībām audzinātājs Kārlis mācīja lustīgajiem SVV audzēkņiem sporta dejas. Mēs mācījāmies dažādu deju kustības: sākot no ča ča ča līdz hustle. Lai gan sākumā dejas apmeklēja tikai viens pāris, vēlāk viņiem pievienojās arī citi, kuri vēlējās apgūt latīņamerikāņu dejas soļus. Viesu dienas koncertā 8 pāri parādīja savas prasmes un Jūrkalnes pļavā uzbūra īstu dienvidu pludmales atmosfēru.

Kristiāns

Tuvcīņā joku nav. Katra nodarbība tiek uzsākta ar saucienu „Rei!” Tā mēs sasveicināmies un izrādām cieņu savam sensejam- Dižajam Ventim. Tuvcīņas nodarbībās mēs mācāmies dažādus aizsardzības paņēmienus: kā izvairīties no uzbrukuma ar nazi, ieroci, kā atvairīt sitienus. Apgūstam gan sitienus, gan efektīvus metienus, gan citus viltīgus paņēmienus, taču tas viss ir domāts, lai aizsargātos, jo Ventis māca dzīvot mierā. Daži audzēkņi gan mēdz apšaubīt Venta spējas un izaicina viņu uz mācību kauju, bet tās visas vienmēr beidzas ar Venta uzvaru…nu, gandrīz vienmēr.

Haralds

Šogad tekstilmākslas nodarbībās mēs apdrukājām šallītes, lakatiņus un citus auduma un apģērba gabalus. Māklsu veidojām ar dažādu koka gabalu, stikla, stikliņu un pat sīpolu nospiedumu palīdzību. Man ļoti patika šī nodarbība, jo esmu pacietīga un iznākums vienmēr ir interesants.

Anete

No pirmās līdz otrās nedēļas beigām notika Jūras kauss. Šo pasākumu rīkoja kursanti. Jūras kausā bija jāspēlē strītbols, kur audzēkņi tika sadalīti 8 komandās. Katrā komandā bija 2 meitenes un 2 zēni, kursanti arī piedalījās pašu rīkotajā pasākumā. Jūras kausa noteikumi bija šādi:
• Spēle ilgst līdz 11 punktiem vai 15 min.
• Ja iemet meitene, komanda iegūst 2 punktus.
• Ja iemet zēns, komanda iegūst 1 punktu.
• Par pārkāpumiem izpilda soda metienu.
Galvenais Jūras kausa tiesnesis bija audzinātājs Kārlis. Sākumā bija plānotas 3 spēles dienā, taču daudzi protestēja un dienas grafiku paātrināja līdz 8 spēlēm dienā. Un jau pēc dažām dienām bija pusfināls un fināls. Starp komandām risinājās ļoti saspringta cīņa. Ar pavisam mazu punktu pārsvaru Jūras kausā uzvarēja komanda „Gvido un partneri”. Otro un trešo vietu attiecīgi ieguva komandas „Varbūt vinnēsim” un „Tirgojam sniegu”.

Marģers, Roberts

Sportoja ar mums māca atraktīvā Una. Sākumā viņa mums draudēja ar sportu, ko raksta ar lielo „S”. Pirmā sportošana jūras krastā prasīja savu un jau nākamajā dienā daudzi juta sportošanas sekas- sāpošus muskuļus. Taču tas ilgi neturpinājās un jau pavisam drīz sākās „bumbas mētāšana” jeb mēģinājums spēlēt volejbolu. Bet Una savu mērķi neatmeta un otrajā nedēļā jau atkal sākās sports vārda vistiešākajā nozīmē, kas lika pasvīst arī stiprajiem un pieredzējušajiem sportistiem.

Laura

Diemžēl šī nodarbība sākās tikai trešajā nedēļā. Kopā ar Mārtiņu mēs izveidojām trakas, bet tomēr iespaidīgas mākslas figūras. Pirmajā nodarbībā mēs Matīsu aptinām ar foliju, par ko meitenes bija sajūsmā, jo varēja tuvāk apčamdīt Matīsu. Rezultāts bija kaut kas ārpus šīs pasaules – spīdīga figūra zaļā pļavā. Citu reizi pludmalē taisījām zemes mākslu ar nosaukumu „atslēga”, bet trešajā reizē no dažādām skaņām veidojām skaņas ainavas. Šajās trīs nodarbībās mēs ne tikai uztaisījām ko unikālu, bet arī labi pavadījām laiku.

Ruta


Viena no labākajām pēcpusdienu nodarbībām ir teātris. Teātra laikā var gūt lielisku pieredzi teātra mākslā – improvizēt, trenēt dikciju, pārbaudīt savu vārdu krājumu  utt. Nodarbība sākas ar iesildīšanos, kad spēlējām spēles saistībā ar tēlošanu, runāšanu vai vienkāršu emociju izpaušanu. Teātri vada foršākā un interesantākā skolotāja – Ruta, kas arī pati aktīvi iesaistītās dažādās improvizācijas spēlēs. Teātris ir tiešām unikāla iespēja izpaust savas emocijas un par to nekautrēties, kā arī uzlabot savas aktiermākslas spējas un apgūt dažādus `skatuves knifus`.

Toms

Arī šogad sporta stundas pirmās divas nedēļas mums pasniedza Una. Tās bija ļoti jaukas un bieži vien arī smieklīgas. Pārsvarā spēlējām volejbolu laukumā netālu no Trikātas veikaliem.
2. nedēļas beigās pie mums atbrauca viesis – LV vieglatlētikas izlases treneris Edvīns Krūms. Viņš mums pasniedza divas sporta nodarbības, kurās vajadzēja patērēt krietni vairāk enerģijas un pēc tam bija manāms nogurums. Tajās ne tikai sportojām, bet arī uzzinājām daudz ko jaunu.
3. nedēļā sporta nodarbības mums pasniedza Liene Meinharde. Lienes sporta nodarbībās spēlējām vairāk rotaļas.

Noslēpumainais saulgriezēns

Kalšanas nodarbības notika tikai 2. nedēļā.  Kalēju sauc Krisš Dobrovskis. Pirmā stunda pie viņa bija neliels ieskats kalēja darbā. Kalēja darbnīcu sauc par smēdi, krāsni kurā karsē metālu sauc par ēzi un citas specifiskas lietas. Krisš pirmās nodarbības laikā demonstrēja kā izgatavot naglu un sēņu nazīti. Kad tas bija parādīts viņš ļāva mums mēģināt kalt dzelzs stieņus un pārvērst tos visādās rotaslietiņās vai vienkārši naglā. Nākošā nodarbībā Krisš lielākai daļai palīdzēja izkalt mazus, parocīgus sēņu nazīšus. Dažas meitenes gatavoja gliemeža mājas formā rotaslietiņu, kuru vēlāk pakāra sev kaklā. Trešās nodarbības sākumā kalējs rādīja kā iekurina ēzi, bet ceturtā viņš parādīja kā to izdarīt ātrāk. Mēs turpinājām taisīt visādus darbus. Daži sanāca, daži saplīsa, bet lielākā daļa darbu aizceļos pa visu Latviju līdz saulgreizēnu mājām. Krišs ļāva mums izpausties un atbalstīja mūs visās mūsu iecerēs, pielaboja, ja mums nesanāk un veiksmīgi ievēroja, lai katrs tiek pie kalsnas.

Matīss


Mēs pie Raita ejam diezgan daudzi cilvēki. Mēs tur lokām daudz dažādus dzīvnieciņus, mašīnas, kuģus utt. Daži no mums taisīja paši ar savām rokām ,bet daudziem Raitis izkopē ja šabloniņu. Šī  Raita nodarbība ir ļoti interesanta, tomēr audzēkņi mēdz arī paslinkot. Daudzas reizes Raitis mums stāsta par dažādām citām tēmām. Visinteresantākā tēma ir bijusi jūtu ķīmija. Mums bija uzdots mājas darbs -apmīļot 10 cilvēkus, un tā visiem padevās ļoti labi.

Ineta

Pozitīva atmosfēra un krāsainas dzijas! Šīs nodarbības lieliski uzlaboja garastāvokli, īpaši, iedvesmoja Kristiāna dziedāšana. Vārējām aust lakatus un somas un beigās gandarījums par paveikto darbu bija milzīgs. Krāsainie lakati un krāsu variācijas, dažāda resnuma dzijas un diegi, jauki cilvēki un viss kopumā zem nosaukuma – aušana, padarīja dienu interesantāku. Liels paldies mūsu guru – Rasai!

Diāna

Šogad SVV mācītājs bija Gunārs Lazdiņš no Indianapolis. Katrā viņa stundā valdīja vārdos neaprakstāma gaisotne, to varēja tikai sajust (kas pavisam noteikti ir iemesls, lai pievienotos audzēkņu rindām arī nākamajā gadā). Reliģijas stundās visbiežāk apspriedām praktiskas lietas, piemēram, saskarsmi ar cilvēkiem, kā arī garīgas vērtības. Visu nometnes laiku Gunārs bija kā tuvs ģimenes loceklis, uzmundrinot kad skumji un sniedzot padomu kad nepieciešams. Ar mācītāja nerimstošo smaidu, aizrautīgo optimismu un labsirdīgo humoru varētu apsildīt visu Trikātu.

Madara

Šogad pirmo reizi SVV bija stunda “Dabas zinības”, tās ir bijušas pārsteigumu pilnas. Ar vulkānu izvirdumiem varēja sastapties pat sporta laukumā! Varēja uzzināt daudz jaunas un interesantus faktus par globālo sasilšanu, ekotūrismu u.c. Šajā stundā varēja iegūt daudzus patīkamus un jautrus brīžus. Raitis un Annija vienmēr prata mūs pārsteigt ar kādu aizraujošu tematu. Stundu mīnusi bija tas, ka skolotāji varēja pastāstīt ļoti virspusēji, bet ko darīt, ja bija tikai 3 nedēļas un vēl tik daudz citi darbi jāpagūst! Lai vai kā – ķīmija un fizika tagad mums rādās pavisam citās krāsās.

Liene L.

Keramika ir māksla, kurā izmantojot mālus, cilvēks izpauž savas emocijas un mākslinieciskās tieksmes. Saslapinot rokas, var just kā māls slīd un saspiežas starp pirkstiem. Var izveidot jebkuru objektu, kurš ienāk prātā, tikai jāļauj fantāzijai darboties. Visjautrākais bija veidot svilpītes! Parasti visiem nesanāca, un tad Raitis ar savām maģiskajām rokām izlaboja un uztaisīja ideālu svilpavnieki.

Diāna

Vēstures stundās skolotāja Silva mums māca par Latvijas vēsturi diezgan radošā veidā. Mēs veidojam plakātus, prezentācijas un etīdes par Latvijas un Engures pagātnes ainām. Papildus tam skolotāja Silva mums pastāsta par manierēm un uzvedību sabiedrībā. Vēstures stundās mēs iemācamies dzīvē nepieciešamos sīkumus, kas, iespējams, mums noderēs turpmākajā dzīvē.

Māra

Pirmajā nedēļā bija iespēja kopā ar Māru pilnveidot sevi radoši un etnogrāfiski, gan kopējot reljefus no apkārtējās dabas, gan dabas reljefos atveidojot ko etnogrāfisku – no plūmju grafiti līdz pat kājām gaisā esošai niedru pļavai pie ieejas skolā. Pie Māras vienīgā robeža bija tava iztēle!

Dora

Jau ceturto gadu komunikāciju māca Aiga. Komunikācija dod iespēju iemācīties veidot attiecības ar citiem dažādās dzīves situācijās. Šogad 3. grupa diskutēja un runāja kā sagatavoties darba intervijai. Mēs apspriedām labās un sliktās īpašības, ko teikt, ko labāk paturēt pie sevis. Iejutāmies darba devēju un ņēmēju lomās, izspēlējot darba intervijas, uzdodot jautājumus un atbildot uz tiem. Citas grupas mācījās tikt galā ar neērtām dzīves situācijām un veidot sarunas.

Inga un Signe

Sporta aktivitātes šogad sita augstu vilni, pateicoties superīgajai sporta skolotājai Unai, kas mācīja arī tautas dejas un daudz smaidīja :D Sportā mēs spēlējām volejbolu un futbolu. Kad laiks bija saulains, gājām uz jūru. Sporta diena bija silta un visi ļoti aktīvi spēlēja spēles par spīti lielajam karstumam. Protams, bija iespēja brīvprātīgi skriet ik rītus, bet skrējēju skaits pakāpeniski samazinājās, nometnei ejot uz beigām.

Līza

Literatūras stundas mums pasniedza Mag. Art. Kristaps. Ar visdažādākajām metodēm, piemēram, skaņdarbiem, objektu aptaustīšanu un aprakstīšanu vai ar pastaigu pa brīvo dabu viņš centās mūs rosināt uz pārdomām un palīdzēt mums sasniegt to, kas tekstu sacerēšanai ir pats būtiskākais. Atslābināties, uzņemt inspirāciju un ļaut tai tik pat brīvi izplūst uz papīra.

Alise O.

Katru darba dienu radošie SVV skolēni devās pie Aivas radīt mākslu. Šeit saulgriezēni varēja izbaudīt abstrakto mākslu, iemēģināt pīnīšu pīšanu (ko slavē kā meitenes, tā arī puiši), ainavu glezniecību utt. Aivas iecienītākā vieta glezniecībai bija Engures osta, kuras kuģu masti un molu krasti tika attēloti daudzos mūsu jauniešu mākslas darbos. Zīmējot pie Aivas, ikkatrs varēja izjust patiesi patīkamu mieru sev apkārt.

Maija

Teātra nodarbības mums pasniedza Rīgas Improvizācijas Teātra vadītājs Raimonds Ruzenieks. Viņš ar dažādu interesantu vingrinājumu palīdzību nostiprināja mūsu prasmi improvizēt – vienu dienu mēs vārdu pa vārdam veidojām stāstu, otru – sinhroni runājām. Viesu dienā pavisam patstāvīgi savas improvizācijas prasmes demonstrējām viesiem. Pēdējās nedēļas beigās mēs jau pārzinājām vingrinājumus un varējām kāpināt to tempu un ceturtdienas vakarā parādījām savu darbu rezultātu visiem saulgriezēniem.

Georgs

Šogad, lai saulgriezēniem sniegtu plašāku ieskatu reliģiskajā pasaulē, nometnē viesojās četri mācītāji – Ilmārs Tolstovs, Kārlis Zols, Mārtiņš Martinsons un Juris Rubenis. Ilmārs uzticēja SVV savu dzīvesstāstu – kā viņš kļuva par katoļu priesteri un lika aizdomāties katram par to, kas viņu uz to pamudināja. Mācītājs Kārlis, kuru mēs pazīstam jau ilgāku laiku, pie mums pavadīja tikai vienu dienu, bet pat šajā īsajā laikā spēja mums daudz dot. Ar mācītāju Mārtiņu 3. grupa pavadīja visu otrās nedēļas trešdienu, gatavojot svecīšu vakaru, bet otrdienā viņš sarunājās ar audzēkņiem par to, kas ir reliģija un salīdzināja to ar brillēm, ko katrs uzliek uz acīm. Juris Rubenis, savukārt, stāstīja par klusumu, tā nozīmi cilvēka dzīvē, lai būtu līdzsvarā un harmonijā ar sevi.

Kristīne un Katrīna

Šogad kaut kas pilnīgi jauns un neierasts. Tuvcīņu pasniedza mūsu audzinātājs Ventis, un tajā ieguvām pilnīgi jaunas zināšanas par pašaizsardzības disciplīnu, attieksmi pret cīņas mākslu, kā arī prāta spēku kā ieroci pret pretinieku. Apguvām pamata pašaizsardzības metodes, ienaidnieka bloķēšanu un ne tikai – iemācījāmies atvairīt arī uzbrukumus ar ieročiem (nazi, pistoli, steku). Izmantojām arī boksa maisu un trennējām savu fizisko izturību. Jautri pavadot laiku, audzēkņi nemanot apguva dzīvei ļoti nepieciešamās prasmes.

Elīza un Elīna

Valodas mācības stundās mūs skolo Liene Salmiņa. Katra stunda ir ļoti atšķirīga, vienā mēs spēlējam spēles, otrā jau cītīgi domājam – rakstām un lasām. Dodamies apgūt zināšanas arī brīvā dabā – zālājā pretī skolai, kā arī pie šalcošās jūras. Stundas Lienes vadībā ir ļoti jaukas. Mēs varam daudz apgūt ne tikai par pašu valodu, bet arī par folkloru, ticējumiem, mīklām, paražām un rotaļām. Spēles spēlējam un mīklas ne tikai minam, bet arī sastādām un izdomājam paši. To parasti darām grupās un tas ir lieliski – sadarboties un runāt ar citiem. Varbūt tieši tas stundām piešķir jautrību un prieku! Liels paldies Lieņukam par brīnišķīgajām stundām!

Keita

Comments are closed.